1. Interessante aanbesteding
Het begint allemaal bij een aanbesteding die aansluit op jouw bedrijf. Maar hoe vind je deze aanbestedingen? Je kunt op verschillende manieren op de hoogte worden gehouden van interessante aanbestedingen. Als bedrijf kun je je aanmelden voor Tendersignalering. Aan de hand van CPV-codes worden interessante aanbestedingen gefilterd. Ook kun je uitgenodigd worden door een opdrachtgever via een enkelvoudige of meervoudige onderhandse aanbesteding.
Een aanbesteding gevonden waar je graag op wilt inschrijven? Dan bepaalt Tenderkoers samen met jou wat de winkansen zijn.
2. Besluiten om mee te doen
Op basis van de gevraagde eisen en de winkansen wordt een ‘projectprijs’ bepaald. Na akkoord schrijft Tenderkoers jullie in voor de aanbesteding en gaan we samen van start met de uitvoeringsfase.
Tip: Voor het succesvol kunnen inschrijven op aanbestedingen is het zinvol om goed voorbereid te zijn. Deze ‘Tender Checklist’ laat zien welke documenten meestal door de opdrachtgever gevraagd worden. Een aanbestedingsproject gaat vaak snel dus is het zaak om de gewenste documenten tijdig aan te vragen.
3. Inschrijving opstellen
In de aanbestedingsleidraad wordt door de opdrachtgever aangegeven aan welke wensen en eisen de opdrachtnemer moet voldoen. Aan de hand van deze informatie worden de bijlagen en documenten ingevuld.
De gevraagde bijlagen en documenten bestaan uit: referenties, onderaannemers, de UEA, het prijzenblad en de kwaliteitsstukken.
Ook de benodigde formele documenten worden gecontroleerd op geldigheid en zo nodig aangevraagd. Zie de checklist.
Jij hebt de kennis in huis over jouw diensten en producten. Daarom zal jouw input nodig zijn om de specificaties voor de bijlagen en documenten te vergaren.
Het prijzenblad wordt ingevuld door jullie. Tenderkoers zal uiteraard advies geven, zodat jullie met een tactische inschrijfprijs kunnen meedoen.
De wensen van de opdrachtgever worden door Tenderkoers met input van jullie uitgewerkt in de kwaliteitsstukken. Deze kwaliteitsstukken kunnen de volgende documenten betreffen: implementatieplan, plan van aanpak, duurzaamheid, kwaliteit, circulariteit, etc.
Als alle bijlagen, documenten en formele documenten zijn verzameld kan de inschrijving worden ingediend. Nu is het wachten op de gunningsbeslissing.
4. Gunning
Na gunning zijn er vaak nog documenten waar de opdrachtgever om vraagt. Ook is het tijd om de overeenkomst te tekenen. Wij zijn er voor al jullie vragen.
Ambachtsstraat 21
8263 AJ Kampen
Postbus 87
8260 AB Kampen
tel. 085 - 065 10 42
tel: 06 - 121 336 19
email: info@tenderkoers.nl
Wij zijn in bezit van het ISO 9001, ISO 14001 2015 en het APMP certificaat.
© 2022 Tenderkoers | KVK nummer: 75354799 | BTW nummer: 860250817B01 | Algemene voorwaarden | Privacy statement